DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Rozpoczęcie nauki szkolnej to jeden z przełomowych momentów w życiu każdego dziecka.
Szkoła to dla dziecka nowe, nieznane środowisko, które będzie wymagało przystosowania się do zupełnie innego trybu życia, określonego przez systematyczne zajęcia, odmiennego niż domowe, narzuconego środowiska fizycznego i nauczenia się pracy w grupie rówieśników pod kierunkiem dorosłego.
Diagnoza gotowości szkolnej ma na celu ustalenie, czy dziecko 5, 6 letnie osiągnęło już poziom rozwoju, który pozwoli mu sprostać obowiązkom szkolnym.
Wyniki badania gotowości szkolnej pomogą rodzicom podjąć decyzję o tym, czy dziecko powinno rozpocząć już naukę w klasie I.
Diagnoza gotowości szkolnej składa się z:
· oceny rozwoju poznawczego, czyli oceny takich funkcji jak: uwaga, pamięć, percepcja orientacja w schemacie ciała, myślenie
· oceny rozwoju emocjonalno – społecznego, czyli umiejętności nawiązywania kontaktu, kontroli emocji, adekwatnego reagowania, radzenia sobie z porażką, motywacji do podejmowania wysiłku intelektualnego.
Diagnoza obejmuje 3-4 spotkania oraz analizę
dokumentów (medyczne, opinie z przedszkola), diagnozę psychologiczną, diagnozę pedagogiczną.
W tym szczególnie trudnym czasie oferujemy Państwu możliwość skorzystania z ofert przeprowadzenia części diagnozy on-line.
Rodzicu, aby skorzystać z diagnozy gotowości szkolnej on-line:
1. Zapewnij sobie/dziecku komfortowe, intymne warunki spotkania – przestrzeni, w której będziesz przebywać w samotności, w której nie będziesz mieć obaw, że ktoś z domowników słyszy rozmowę, (jeśli jest taka możliwość, zachęcamy do użycia słuchawek).
2. Diagnoza on-line jest rozwiązaniem czasowym, związanym z wyjątkową sytuacją; gdy wróci możliwość spotkań osobistych – wracamy do standardowej formy. Część diagnozy prowadzona jest on-line, część będzie realizowana w trakcie spotkań osobistych w poradni.
3. Decydując się na diagnozę on-line zobowiązujesz się, że nie będziesz: nagrywać, ujawniać, cytować, kopiować oraz rozpowszechniać wypowiedzi terapeuty. Decydując się na diagnozę on-line wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych swoich i dziecka przez Centrum Edukacyjno – Terapeutycznym 8 ElementT w Lublinie Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna (stosowne oświadczenie otrzymasz do wypełnienia w wiadomości e-mail)
4. Specjalista ze swojej strony również zobowiązuje się do zapewnienia warunków intymności i poufności, tak samo jak podczas sesji standardowych.
5. Kontakt, godzina i data diagnozy ustalana jest indywidualnie z rodzicem. Diagnozę należy umówić telefonicznie: 48 603 897 801 / 48 669 481 212
6. Opłaty za zajęcia i diagnozy przyjmujemy na konto Alior Bank 18 2490 0005 0000 4530 1471 6016, istnieje też możliwość płatności kartą.
7. Zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja może wzbudzać wiele różnych wątpliwości i emocji, oczywiście możesz je wszystkie omówić podczas sesji, do czego zachęcamy.
8. Przed rozpoczęciem procesu diagnozy wyślemy dokumenty, które należy wypełnić, podpisać i przesłać do nas skany. Jednocześnie oryginały dokumentów należy przesłać tradycyjną pocztą na adres podany w wiadomości e-mail.
9. Do przeprowadzenia diagnozy należy zapewnić w domu dziecka:
- komputer z dostępem do internetu
- komunikator audio-video lub telefon
- drukarkę do wydrukowania trzech kart pracy
- dwie czyste kartki A4
- sześć kredek ołówkowych
- ołówek
- 14 cukierków typu tic-tak (lub ziaren kukurydzy, grochu itp.)
- kieliszek 25-50 ml
10. W dniu badania zdalnego udostępniony zostanie link w
formie nagrania audio-video (obrazy
i nagrania audio), karty pracy ucznia -
udostępniane rodzicowi w formie pliku pdf do samodzielnego wydrukowania przed badaniem,
zmodyfikowany protokół badania - do samodzielnego druku w warunkach domowych.
11. Proces diagnozowania
rozwoju dziecka powinien zawsze odbywać się w bezpośrednim kontakcie z
diagnostą. W sytuacji jednakże wyjątkowej, a trwający stan epidemii jest
niewątpliwie taką sytuacją, diagnosta niekiedy zmuszony jest do przeprowadzenia
badania
w trybie zdalnym. Prezentowane narzędzie ma służyć ku temu pomocą. Jednocześnie
zaznaczamy, że badanie zdalne ma jedynie usprawnić proces diagnozy i przyczynić
się do przygotowania diagnozy gotowości szkolnej. Nie zastępuje całego procesu
diagnozy, który będzie kontynuowany w Centrum Edukacyjno – Terapeutycznym 8
ElementT w Lublinie Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna.
W związku z
tym, że dostęp do badania on-line (link do badania zdalnego) jest przypisany do
adresu e-mail rodzica, w przypadku
odwołania diagnozy później niż na dobę przed umówionym terminem lub
nie pojawienia się na wizycie zdalnej lub później w Poradni, opłata nie podlega zwrotowi.