8 ElementT prowadzi zajęcia: 

  • Integracji Sensorycznej Sali 
  • Terapii Ręki
  • Terapii logopedycznej
  • Sensoplastyki
  • Terapii Pedagogicznej
  • Zaęc terapeutycznych w Sali Doświadczania Świata
  • Zajęć kreatywnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych
  • Zajęć relaksacyjnych dla dorosłych
  • Terapii Psychologicznej
  • Warsztatów i spotkań dla rodziców
Zapewniamy wykwalifikowaną kadrę, posiadajaca doswiadczenie w pracy z dziećmi i młdzieżą, a także osobami dorosłymi. 

Prowadzimy zajęcia indywidualne oraz grupowe, dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników.

Kiedy należy udać się na konsultacje do terapeuty Integracji Sensorycznej?
Dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD) nie można włożyć w żadne schematy czy ramy. Występują jednak i można podać przykłady charakterystycznych zachowań dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Gdy Twoje dziecko:
  • wykazuje nadmierną aktywność motoryczną, jest   w ciągłym ruchu, 
  • szybko się irytuje, 
  • trudno mu usiedzieć w miejscu,
  • lubi hałasować,często krzyczy bez powodu,
  • nie wykonuje poleceń,wymaga częstego powtarzania polecenia,
  • wydaje się być nadmiernie rozdrażnione,kopie, szczypie, popycha inne dzieci,
  • nie potrafi ustać w miejscu,nie potrafi usiąść obok innych dzieci lub nie potrafi ustać w szeregu;jest bardzo płaczliwe,nie lubi się przytulać – reaguje płaczem,
  • na placu zabaw wyłącznie biega nie korzystając ze sprzętu terenowego, nie wspina się, nie zjeżdża ze zjeżdżalni,
  • nie chce brać udziału w zabawach zorganizowanych – często stoi z boku,
  • nie lubi huśtawek, karuzeli,
  • stroni od zabaw w piasku,
  • jest zbyt impulsywne – trudno jest mu kontrolować własne emocje,
  • często przegrywa lub rezygnuje z zabaw ponieważ zabawa nie przebiega po jego myśli,
  • trudno przerwać wykonywaną czynność,
  • odzywa się często nie pytane,
  • szybko się dekoncentruje lub koncentruje się na krótko, nawet jeśli wykonuje ulubione czynności to słabo organizuje swoje działanie, szybko zapomina,
  • wykazuje brak lub nieokreśloną lateralizację,
  • unika kontaktu wzrokowego,
  • wykazuje problemy natury emocjonalnej, społecznej,
  • wydaje się być leniwe, powolne, apatyczne,
  • wykazuje małe zainteresowanie otoczeniem, nie wykazuje własnej inicjatywy, 
  • ma wysoki poziom frustracji przy czym wydaje się krnąbrne, uparte, lub zbyt uległe,
  • wykazuje słabą organizację samoobsługową,
  • cechuje słaba koordynacja wzrokowo-ruchowa.
 
Z problemów, z zakresu integracji sensorycznej dzieci nie wyrosną. Problemy będą rosły razem z nimi, dlatego tak ważne jest ich wczesne zdiagnozowanie i objęcie terapią SI. Warto jednak podkreślić, że wymienione powyżej zachowania dziecka nie muszą świadczyć o wystąpieniu problemu z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.Trzeba pamiętać, że jedynie wyspecjalizowany terapeuta, na podstawie przeprowadzonych metod badawczych jest w stenie odpowiednio zdiagnozować Dziecko.

Metody Pracy stosowane w diagnozie SPD
  • Wywiad z rodzicami dotyczący przebiegu ciąży, okresu niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa: wspólne wypełnienie kwestionariusza sensomotorycznego dziecka.
  • Obserwacje zachowań dziecka podczas swobodnych aktywności na sali.
  • Obserwacje zachowania dziecka podczas proponowanych aktywności terapeutycznych.
  • Wybrane próby Obserwacji Klinicznej Integracji Sensorycznej.
  • Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej (A. Jean Ayres)