Usystematyzowanie wiedzy dot. dostosowania szkół/przedszkoli/innych form wychowania przedszkolnego oraz placówek oświatowych do organizacji roku szkolnego w trzech formach kształcenia: stacjonarnym, hybrydowym i zdalnym w oparciu o dostosowanie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej Przedstawienie i omówienie propozycji: dokumentów: procedur wewnątrzszkolnych, regulaminów, zarządzeń w każdej z form organizacji pracy szkoły/przedszkola w warunkach stanu epidemii.
Przygotowanie dyrektorów szkół i przedszkoli (publicznych i niepublicznych) do wdrażania zróżnicowanych form organizacji roku szkolnego 2020/2021 w czasie trwania stanu epidemicznego. Przedstawienie propozycji kształtowania nowej rzeczywistości oświatowej w zadaniach organów prowadzących i placówek oświatowych z uwzględnieniem zmian prawnych. Wyposażenie dyrektorów oraz przedstawicieli JST i innych organów prowadzących w przykładowe rozwiązania dot. organizacji roku szkolnego 2020/2021: procedury, zarządzenia, plan posiedzenia rady pedagogicznej oraz narzędzia pomocnicze do realizacji zaplanowanych zadań.