Prowadzący: Sylwia Bobrowska – absolwentka psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, certyfikowany terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny, terapeuta dzieci z autyzmem, terapeuta wczesnego wspomagania dziecka

Jak rozpoznać zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci? Sposoby wspomagania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej podczas zajęć w szkole/przedszkolu

PLIKI DO POBRANIA NA DOLE

Cel szkolenia

Serdecznie zapraszamy nauczycieli przedszkoli oraz klas I-III, logopedów, psychologów (nie będących terapeutami SI) a także wszystkie osoby pracujące z dziećmi na warsztat.

Szkolenie dostępne jest w formie e-learningowej (video-szkolenie). Aby wziąć udział w nim udział należy wysłać zgłoszenie i uiścić opłatę. Uczestnicy otrzymują mailowo link z dostępem do kanału YouTube z video-szkoleniem. Po ukończeniu szkolenia (obejrzeniu filmu) wygasa możliwość powtórnego dostępu do filmu. Uczestnicy otrzymają certyfikaty.

Udział w warsztatach pozwoli na rozwijanie własnych kompetencji, umożliwi zrozumienie dziecka i jego trudności.

Uczestnicy szkolenia:

  • będą mieli możliwość nabycia wiedzy dotyczącej zaburzeń Integracji Sensorycznej i ich wpływu na trudności szkolne oraz funkcjonowanie społeczne i emocjonalne uczniów,
  • nauczą się rozpoznawać zaburzenia Integracji Sensorycznej u swoich uczniów,
  • zapoznają się z kwestionariuszem umożliwiającym wyłonienie dzieci z zaburzeniami Integracji Sensorycznej,
  • poznają pomoce sensoryczne oraz zabawy wspierające prawidłowy rozwój sensoryczny dziecka,
  • otrzymają certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.

Program webinarium

I Część teoretyczna:

  1. Autorka metody.
  2. Rozwój zmysłów od okresu prenatalnego.
  3. Czym jest Integracja Sensoryczna? – omówienie podstawowych pojęć.
  4. Wpływ zmysłów na całościowy rozwój człowieka oraz związane z nimi dysfunkcje.
  5. Związek zaburzeń Integracji Sensorycznej z trudnościami dziecka.
  6. Objawy zaburzeń Integracji Sensorycznych u dziecka. 

II Część praktyczna:

  1. Prezentacja kwestionariusza przesiewowego dla nauczycieli.
  2. Prezentacja zabaw wspomagających procesy integracji sensoryczno-motorycznej w warunkach szkolnych.
  3. Omówienie pomocy sensorycznych umożliwiających pracę z dzieckiem w szkole.


Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie.pdf

Program szkolenia do pobrania

Program - Zaburzenia integracji Sensorycznej.pdf